Tuesday, 14 January 2014

Alhamdulillah Nutriferon memepercepatkan ulser sembuh

hehehhe...alhamdulillah...
dh boleh telan apa saja yang nak sgt ditelan..
hepii sangat bila ulser dh ilang yg tinggal hanya bekas jer...apa yg bole mamafiyya katakan disini best la Nutriferon Shaklee ni...dengan hanya pengambilan 3 sachet Nutriferon alhamdulillah mamafiyya boleh tidur dengan lena...kalo x jenuh laaa meleleh2 air mata tiap kali menahan pedih bila ulser kena tuang ngan garam..
hihihi senyum la sangat...saja terkenang saat2 masih solo tanpa anak dulu...tapi serius bila dh baik tringin nak makan semua benda...tp yg penting terima kasih Allah kerana menemukanku dengan Shaklee..memag terbaik laaa...
Dalam entri sebelom ni mamafiyya ada bagitau nak kongsikan petua2 untuk baikkan ulser mulut..sepanjang pembacaan dan juga pengalaman mamafiyya kalo ditanya mengenai petua utk ilangkan ulser pelbagai cara dan juga ubat yg dicadangkan utk mmbntu kita yg sedang sakit..antaranya adalah letak garam kn...emm ni kiranya cara yang paling tradisional laaa eek..amik sedikit garam dan letakkan di tempat terkena ulser tu...pastu siap sedia untuk melompat...huhu



ok selain dari garam anda juga boleh cuba denga ais krim...yumyum nampak mcm best ckit kan?ok amik aiskrim tu letakkan pada tempat ulser then sakit insya Allah akan berkurangan kerana tempat sakit tadi akan rasa macam kebas2 cikit..
emmm dan lagi...selain dari menggunakan makanan orserbuk2 mamafiyya juga pernah menggunakan lotion oral aids..tidak menyakitkan n terasa manis dihujungnya..

haaa selain itu juga sesapa yg x kenal bonjela??inilah gerangnnya cik  bonjela..juga boleh digunakan utk thn sakit ulser..
tetapi sesungguhnya apabila mamafiyya sudah berjumpa dengan SHAKLEE, semengnya hati telah jatuh cinta dengan semua barangan shaklee...Alhamdulillah...
So, untuk sesapa yang mengalami masalah ulser mamafiyya nasihatkan pengambilan nutriferon sgtlah baik kerana imun dlman kita juga sentiasa stabil....
Boleh hubungi mamafiyya bila2 masa yg diperlukan..0195632038/01110830519 utk sebarang pertanyaan..

Tuesday, 7 January 2014

Arrrrrghhh terkena ulser mulut....Boleh ke guna Nutriferon?????

Assalamualikum hai semua...
sambil taip sambil cakap tp kat dalam hati jerk...mana x nya kena ulser la plak....
adoiyaiiii sakit x terkata....
orang kata sebab panas dalm badan kuat sgt....
bila time2 cenggini mamafiyya pn jadi buntu...dok tahan sakit x yah cita laaa mmg teramat laaa pedih...
huhuhu pedih kan tu baru sebiji ok g...kali ni ulser yg jadi ni merebak2 plak sampai 4 biji... xcukup dengan tu kerongkong pn dia angkut sekali...adus  x tahan sangat....
semalam tahap dah x boleh tido....sakitnya x terkata....letak garam pn dah la macam nak meraung jaaa tp terpaksa la tahan...at last g kat rak barang2 shaklee usha mana yg patut...emm tup2 mata terpandang Nutriferon...aaa la nape laaa lampi sgt...huhu lampi tu short from lambat pickup...terus amik 1 sachet bukak n tuang je kat dlm mulut....
Alhamdulillah dapat jugak tido dengan tenang...syukur padamu ya Allah...mlm ni mamafiyya akn telan lagi Nutriferon utk mamafiyya tengok sendiri hasilnya nnti
emm ada petua untuk anda yg mengalami ulser mulut ni..akan mamafiyya kongsikan di entry yg lain...kala ini mata juga tersangatla letih dan mengantuk...bubuy...titun dulu...ketemu lg yuk lpas ni...assalamualaikum